Helg !

När jag slutade jobbet i torsdags så åkte vi ut till Lövstrand för att hälsa på svärfar och britta. Tanken var ju att vi skulle fiska, och det gjorde vi väll ifs också. Men det blev sent innan vi kom oss ut eftersom att vädret var så jävla dåligt ! Åska, regn och blixtar. Men vi drack ett par öl och hade riktigt trevligt, grillade korv frammåt småtimamrna. Var dock jävligt trött efter att ha jobbat hela dagen, vilket även gumman hade gjort. Innan vi åkte hem igår så var vi ut och fiskade i ett par timmar. Jag fick i vanlig ordning, men Lisa drog upp en abbore på runt 1 ½ kg ! Hon är så duktig så =) Senare fram mot kvällen så såg vi sista Wallander filmen och hade det mysigt.

Idag är det arbete som gäller. Har kört tur och retur till ösd idag och ska snart ner igen. Är rätt lungt att arbete under helgen, inget gods och lungt tempo. Men jag skulle ju inte ha något emot att vara hemma idag. Men älsklingen jobbar hon också, så det är inget att göra.

Lisa, jag älskar dig !

Allt bra !

Vi mår bra, allt rullat på och gummans mage växer =) Har vart ledig nu i två dagar vilket var riktigt härligt. Igår var det tänkt att vi skulle fiska, men vädret var inte bra. Vi åkte till Åsele istället och hälsade på mor&far. Vi låg över där inatt. Riktigt trevligt hade vi, satt ute och drack några öl, pratade, grillade en korv. Avslutade natten med att spela Löning. Sånna underbara kvällar kan man inte få för många av. Är alltid så härligt =) Idag har det inte vart sämre. Svärmor bjöd oss på palt, var länge sedan man åt palt. Helt underbart gott, sedan fick man bara lägga sig på soffan och sova middag ; ) Ikväll har jag gjort iordning inför morgondagens arbete. Nu ser vi på Farsan, en riktigt bra film som jag verkligen kan rekommendera. Lisa semester är snart slut, hon har denna vecka ut och sedan börjar hon arbeta. Måste säga att jag har blivit bortskämd att ha henne hemma. Är så härligt när man kommer hem =)

Lisa, du är det bästa som har hänt mig !

Sommar !

En riktigt härlig dag, synd att man jobbar ; P Åker till Umeå om en timme ungefär, blir där inatt och kör umeå-dorotea imorgon innan jag gör kväll. Imorgon när jag gjort kväll så ska jag hem och duscha, byta kläder m.m. Sen åker vi till Åsele, där årets sommarmarknad står för dörren. The roaring cadillacs står på scenen, blir söbben de. Fan så jag har längtat att få se världens bästa band. Synd att knugen har gått bort bara !

Blir Åsele på lördag också, vi åker dit på förmiddagen redan. Gå på marknan, handla, äta, drick en öl, träffa folk, kolla på Petter. Blir nog en kanonhelg tillsammans med älskligen det här =) Jag längt så guds förbannat !

I tisdags så var jag och gumman till Åsele. Vi låg på raggen hela kvällen i princip. Skulle in på Ok och köpa dricka. När jag går ut genom dörren så möter jag Göran Forsmark !! Skådespelaren som varit med i Jägarna, Populärmusik från Vittula, 30 November m.m. Han gick ut för att tanka, jag stannade bredvid för att få en autograf, men han pratade knappt med mig. Och någon autograf fick jag då inte heller. Men det är fränt iaf !

Göran Forsmark

The roaring cadillacs

Älskar dig Lisa

Hemma

Är hemma nu ett par timmar efter att ha kört från Östersund imorse. Blir hemma till halv sex ungefär då jag åker till Umeå. Imorgon kör jag umeå hela dagen och går av på kvällen. Då nalkas två dagars ledigt :) Är riktigt roligt att jobba, vilket känns bra. Lilla pyret sover så jag och älsklingen sitter framför teven. Ska dricka kaffe och fika lite innan hon vaknar. Får se vad eftermiddagen har att bjuda på ! Blev inte så värst långt inlägg det här. Men huvudsaken är ju att jag skriver lite då och då.

T + L

Ledigt

Är nu ledig i två dagar innan jag börjar jobba igen. Othilia är här, vi hämtade henne igår. Hon blir här till tisdag =) Det flyter på bra med jobbet och jag trivs ! Nackdelen är väl att jag måste jobba så mycket under Lisas semester, men nästa år får vi se till att ha semester samtidigt =) Det är riktigt fint väder ute idag, har vart de ett par dagar nu. Verkar som att det blir en sommar i sverige igen ; ) Just nu så sover lilla pyret, men när hon vaknar så ska vi ta och göra något. Kanske fara och fiska en stund ?! Har ju införskaffat ett rejält fiskespö till älsklingen som hon ska ha när vi är ute !

Som sagt jag trivs bra med jobbet. Förutom att en del resenärer tror att man är en rullande resbyrå och ska kunna svara på exakt allt. Att jag ska kunna ge svar på när bussen jag kör ska gå från vissa ställen är ju helt naturligt, för visste jag inte de så skulle jag ju inte kunna jobba. Men när andra bussar går har jag däremot väldigt lite koll på. Det ingår dessutom inte i mina arbetsuppgifter att ta reda på sådant. Om jag går till mig själv, ska jag åka någonstans med buss, flyg, tåg eller någon annan form av kollektivt färdsätt. Så skulle jag vilja veta i förväg vilka tider som gäller, vad det kostar och om jag måste byta någonstans. Man kan ju inte förlita sig på att någon annan ska ta reda på det åt en. Inte kliva på en buss på vinst och förlust, och hoppas på att någon kan ge svar på dom frågorna jag har ! Och hoppas att en annan buss står och väntar när man kommer fram så man kan åka vidare dit man ska. Men men.

Lisa du är go och jag älskar dig !

Uppehåll

Har börjat köra själv nu, vilket känns jävligt roligt =) Mycket att lära, men det kommer väl eftersom. Har kört från Östersund imorse och är nu ledig fram till halv sex ungefär. Åker då till Umeå och sover där inatt. Imorgon kär jag Umeå-Dorotea, Dorotea-Umeå och Umeå-Dorotea. Är då ledig till söndag då jag börjar jobba igen. Fick mitt schema för denna månad och jag måste säga att det är rätt många pass. Men som Lisa sa så är jag ju timanställd och måste fylla ut det som fattas. Men jag har blivit erbjuden tillsvidaretjänst, som jag naturligtvis sa ja till ; ) Blir nog annorlunda då jag får den tjänsten. Ska inte klaga heller, är ju kanon att jag fått arbete : ) Nu ska jag ta en dusch och sedan åka upp på byn för att handla lite.

Lisa, du är det bästa =)