Ledigt

Är nu ledig i två dagar innan jag börjar jobba igen. Othilia är här, vi hämtade henne igår. Hon blir här till tisdag =) Det flyter på bra med jobbet och jag trivs ! Nackdelen är väl att jag måste jobba så mycket under Lisas semester, men nästa år får vi se till att ha semester samtidigt =) Det är riktigt fint väder ute idag, har vart de ett par dagar nu. Verkar som att det blir en sommar i sverige igen ; ) Just nu så sover lilla pyret, men när hon vaknar så ska vi ta och göra något. Kanske fara och fiska en stund ?! Har ju införskaffat ett rejält fiskespö till älsklingen som hon ska ha när vi är ute !

Som sagt jag trivs bra med jobbet. Förutom att en del resenärer tror att man är en rullande resbyrå och ska kunna svara på exakt allt. Att jag ska kunna ge svar på när bussen jag kör ska gå från vissa ställen är ju helt naturligt, för visste jag inte de så skulle jag ju inte kunna jobba. Men när andra bussar går har jag däremot väldigt lite koll på. Det ingår dessutom inte i mina arbetsuppgifter att ta reda på sådant. Om jag går till mig själv, ska jag åka någonstans med buss, flyg, tåg eller någon annan form av kollektivt färdsätt. Så skulle jag vilja veta i förväg vilka tider som gäller, vad det kostar och om jag måste byta någonstans. Man kan ju inte förlita sig på att någon annan ska ta reda på det åt en. Inte kliva på en buss på vinst och förlust, och hoppas på att någon kan ge svar på dom frågorna jag har ! Och hoppas att en annan buss står och väntar när man kommer fram så man kan åka vidare dit man ska. Men men.

Lisa du är go och jag älskar dig !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0