Helgen över.

Har haft en härlig helg tillsammans med familjen. Jobbade bara halva fredagen och har vart ledig sen dess. På fredagsförmiddagen åkte vi hemöver och rättare sagt till Stensjön, just hitanför Nordanås. Skulle hämta en trumma med vajer till svärfar som han hade köpt av en gubbe. Väl framme så trodde jag aldrig att jag skulle komma därifrån. Han visade hela bohaget sitt. Och tamme fan allt som fanns var till salu, och naturligtvis redan prissatt ; P Han berättade att han kände sig tvungen att göra sig av med saker eftersom han samlat på sig så mycket. Ändå hade han förra veckan köpt en skoter ?! Tror inte att han var riktigt klar över vad han ville ; )

Lördagen var jag ut och tog en fika med Morgan. Han även med att laga mat till älsklingen. Gillar att laga mat har jag märkt. Har Per Morberg som förebild och satsar på ett liv som hobbykock ; ) Skulle ju inte sitta fel med ett lite exklusivare kök och utrustning därefter. Men det kommer väl med tiden. Är ju en fördel om man äger sin bostad innan man börjar renovera. Men ett hus har vi pratat om att köpa. Finns dock inte så mycket hus här i Dorotea. Vi har resonerat kring det här med vart vi ska bo, och det är mest logiskt att bo här med tanke på att vi båda har jobb här. Innan kvällen var slut så gjorde vi ett besök hos Eva & Markus. Drack några öl och hade det trevligt. Blir nog även en visit där redan på fredag.

Idag har vi tagit en rejäl sovmorgon, hela familjen. Eddie var rätt trött eftersom det blev sent igår. Han vaknade iofs rätt tidigt, men efter lite mat så la vi honom i våran säng och han somnade ganska omgående. Framåt eftermiddagen så tog vi en promenad tillsammans med svärmor. Blev en fika på Göran´s innan vi gick hem.
 Fick ett besök av Svärfar och svåger ikväll också, dom hade vart till Sundsvall igår och naturligtvis köpt en present till lilleman : ) Eddie har lagt sig och kommer förhoppningsvis att somna snart. Jag och älsklingen sitter vid varsin dator och ska snart kasta oss över en skål med chips, det är ju söndag ; )
Har hållt på att säkerhetskopiera saker som jag har på datorn. Misstänker att jag har någor virus. Virusprogrammet har varnat att jag kan vara utsatt. Har uppdaterat och tagit bort några onödiga program och nu verkar det lungt. Men man kan aldrig vara säker. Nogrann som jag är så har jag sorterat min musik i mappar efter bokstavsordning. Naturligtvis så tog ju mappen E väldigt lång tid att kopiera ; ) Är ännu inte klar, hade inte skivor så det räckte ; )

Ska ta och avrunda nu innan det blir allt för långdraget. Men jag ska meddela att jag fick ett glädjande besked i fredags. KR har vunnit upphandlingen om linje 63 & 45 så nu har man jobb i 6 år till. Med chans till förlängning i 2 år. Känns så förbanant skönt att man har flyt och slipper oroa sig för att bli arbetslös. Med besök hos arbetsförmedlingen, deras kurser, a-kassa och allt sånt helvete !



En gång när jag var ung & vacker, nu är jag bara vacker !


Kommentarer
Postat av: Lisa

Läckerbit! ;)

2011-04-05 @ 11:13:12
URL: http://leezah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0