Minusgrader !





Det är riktigt kallt idag. Men som jag brukar säga, "De ä bra åt isa" ! Hur som helst så har dagen bestått av att jag har donat med bilen. Den gick inte igång imorse. Men som tur var så fick jag skjtus av min underbara flickvän på svängvägen innan hon for till jobbet. Ringde till Martin och hörde om han kunde hjälpa mig att bogsera bilen på svängvägen. Det kunde han, vilket var perfekt. Efter att vi bogserat brunen så drack vi kaffe. Sen vart det inköp av bensin och k-sprit. Tänkte att det kan ju vara slut på besin eftersom att mätaren i lite sisådär. Men samtidigt tyckte jag itne att det kunde vara de heller. Kanske ska börja med att brunen inte har gått på alla burkar ett par dagar. Han har misstänt och " blöddre". Bytte tändstift för ett tag sedan, och då blev det bra en stund för att sedan börja om. Efter att jag tankat och hällt i k-sprit, samt en skvätt t-röd för att riktigt försäkra mig om att inte isproppar uppstår. Sedan bytte jag två tändkablar och även fördelarlock. Kunde ju vara så att någon tändkabel börjat bli dålig, där av "blöddringen". När de var gjort så satte jag på motorvärmaren och batteriladdaren. Då " gnöggningen" orsakat strömbrist. Den fick stå på ett par timmar och när jag för ett tag sedan skulle fara hem från svängvägen så "spärke" han igång utan problem.

Jag gav mig iväg och efter ett en stund så märker jag att det är precis likadant. Jag tänkte att nog äre väl själva satan. Men jag körde runt ett tag för att få upp tempen. Vilket tog lite drygt en halvtimma och blev 2 mil till på trippen. Men när tempmätaren visade normaltemp så märkte jag att problemet försvunnit. Kändes riktigt bra faktiskt ! Att den "blödder" när man har choken i och när det är kallt det vet jag. Men det har varit mer än vanligt den senaste tiden. Men jag antar att felet nu är åtgärdat. Great !

Gumman har jobbat kväll och sover i Dorotea inatt. 7-4 imorgon och sedan kommer hon hem. Hon är ledig ihelgen och ev. ledig på fredag också. Får se vad som händer till helgen. Skulle vara trevligt att hitta på något. Men är det såhär kallt ute så går det ju inte. Sen skulle det ju vara på sin plats att börja packa också. Vi har ju nya lägenheten från Februari. Nu har vi väl inte så jävla mycke grejjer. Men det är oftast mer än vad man tror.

Lisa jag är kär i dig !


Kommentarer
Postat av: Boak

Icopropanol, kör i det...de är grejer för då driver du ut allt vatten som finns i bensinen. Finns här på drömfabriken om du svänger förbi :D

2010-01-07 @ 08:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0