Onsdag

Idag har hjälpt farmor med att flytta det sista till nya lägenheten. Eller inte precis allt, hon har lite kvar men det skulle hon ta själv. Efter att jag gjort bort de så for jag till Mattias för att göra klart det vi höll på med igår. Lampan sitter nu uppe i taket och lyser kanonbra. Fick en flaska Jägermeifter för besväret, det var det värt ; P Ikväll var jag ut till Yxsjö tillsammans med Svante och Gunnar. Vi kollade hur det låg till med oxarna som hänger i boden och vi bestämde oss för att slakta imorgon. Om vi slaktar alla oxar har vi inte bestämt, men det blir två stycken iallafall. Sen har jag en halv kalv som ska styckas också. Satt och räknade den sammanlagda vikten på allt kött jag kommer att få. Och runt 100 kg tror jag är rätt nära. Blir som sagt en del att frysa in. Men svärmor ska ha en del, mor&far vill nog ha en del och även farmor kunde ta lite kött så det blir nog bra. Har kokat kaffe nu och tänkte ta en kopp innan jag ska duscha. Sitter i princip och väntar på att älsklingen ska komma hem från jobbet. Trodde jag skulle få besök av Bocka ikväll, men icket !


Kommentarer
Postat av: Robert S

God afton! Har du fått skjuta nått eller sitter du bara och fikar?

2009-09-23 @ 22:37:29
URL: http://blä.se
Postat av: Boak

Jag var så jädra slö i går så jag orkade inte fara ut nåt =) Får bli en whiskeyprovning i stället ^^

2009-09-24 @ 07:01:49
Postat av: Lisa

Jag tycker om dig också raring!€

2009-09-24 @ 13:16:46
URL: http://leezah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0