Älgkött

Anledningen till att jag inte skrev någon blogg igår var av den enkla anledningen att det blev så sent innan jag var klar med älgköttet. Mitt på dagen så åkte jag och Svante till Yxsjö och började med att stycka ner två stycken oxar. Vi var färdig runt 6 snåret. Tog alltså sex timmar, men jag måste samtidigt säga att det gick bra. När jag kom hem så var det bara till att börja finstycka och sedan frysa in. När jag diskat köttbaljan och plockat bort samt kört avfallet åt skogen så var klockan halv två. Det var ju trots allt 70 kg så det förklarar saken. Det var väl vad jag hade att säga om gårdagen. Robert, som svar på din fråga. Hade du scrollat ner lite så hade du sett det förra inlägget där jag berättade om att jag skjutit en pinntjur ; )



Kom hem snart Robert ;P


Idag blir det inget musikinslag. Men däremot en video av guden Eddie Meduza. Se och njut !


Kommentarer
Postat av: Robert S

Ojoj, har du investerat? Måste åka hem och ha whiskyprovning nån kväll framöver då!



http://www.tvnorge.no/nyheter/4432011/4975439



Det är tyvärr inte riktiga Fleksnes som ska spela in julkalendern, det ska visst vara nån liten pojke som ska vara "nya" Fleksnes. Riktiga Fleksnes ska bara vara med lite grann..



Trevlig helg!

2009-09-26 @ 11:57:58
URL: http://DÆÆÆJÅÅ!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0