Jahaja

Det har hänt lite på sistone så jag har en hel del att berätta för er kära läsare. Helgen har vart bra och rolig. Fredagen spenderade jag hemmavid tillsammans med älsklingen och Boak. Vi drack öl och whiskey medan vi såg på Idol. Senare under kvällen så kom Lodarn och Tissn på besök, även dom två drack öl. Det blev ljuva toner av Meduza inne i hobbyrummet. Riktigt härligt med andra ord =) Lördagen började med att jag var på systemet för att handla lite öl till kvällens middag. Efter detta for jag på svängvägen för att låna två plastdunkar av mor och far. Jag skulle nämligen ut till Yxsjö och stycka dom sista älgarna vi har skjutit. Anledningen till att jag hade plastdunkar med vatten i var för att pumpen i slakteriet troligtvis hade frusit och därav inget vattenflöde. När vi styckat ner älgarna och " avslutat årets jakt " begav jag mig hem för att finstycka och sedan frysa in. Sysselsatte mig med detta ett par timmar för att sedan börja med middagen och invänta Boak, kvällens middagsgäst. Under tiden fick Lisa en förfrågan om att vara chaufför till Vilhelmina. Hon gjorde en deal om att köra om jag och Boak fick följa med. Förslaget antogs =) Hon är underbar min flickvän. Efter middagen drack vi whiskey och lyssnade på Onkel Kånkel i hobbyrummet medan Lisa var hos Lena. Sedan blev det avfärd mot Vilhelmina efter en stunds förfest hemma hos Lena. Det var rätt bra på hotellet. Har haft roligare kvällar, men det var helt okej !

Söndagen bestod inte av så mycket. Vi låg framför teven i princip hela dagen. Såg film och hade det mysigt. Idag har jag vart på verkstan och hämta bilen som ajg lämnade igår kväll. Den är nu lagad och klar för ombesiktning. Har bokat en tid och ska dit på torsdag. Nu borde den gå igenom ; P Lisa har kommit hem från Dorotea och jobbet. Med sig har hon svärmor som ska sova här inatt och följa oss till Umeå imorgon. Lisa ska på lasarettet. Blir nog en sväng på stan också. Förhoppningsvis även ett besök på MaceDonalds ute på Ersboda ; ) Dessutom blir det en tur till Umeå på Onsdag. Då är det min tur att uppsöka en läkare. Vi försökte att få tid samma dag, men det gick inte. Mamma ska även hämta sin nya bil på Onsdag, så jag åker med henne.

Det var vad jag hade att berätta. Måste säga att det var en del ; P

Älskar dig Lisa !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0