Älgjakten är över !

Det är precis som rubriken lyder. Helgens jakt resulterade i att en ko och två kalvar blev skjutna. Nu är alltså älgjakten över. Ev ska jag och Mattias ut och ta en kalv framöver, men det är inget bestämt. Vi har ju som sagt fri kalvskjutning. Men jag tror jag talar för alla i jaktlaget då jag säger att man är rätt nöjd. Älgjakten började rätt sent iår, 7 september. Förutom första älgjaktsveckan så blev det bara två helger. Och då blev det bara jakt en dag denna helg. Vi gjorde "klart" igår. Men vi tänkte ändå ut en sväng idag för att försöka ta en kalv till. Men när termometern visade -12 imorse så avböjde vi. Istället städade vi ur kojorna och därefter flådde gårdagens älgar. Vi har som sagt fri kalvskjutning, men det är rekommenderat att man skjuter lika många kalvar som vuxna. Och vi har skjutit 5+5. Det har alltså gått förbannat bra denna säsong, man känner sig riktigt bortskämd ! Visserligen känns det en aning tråkigt att jakten tog slut så fort. Men å andra sidan är det rätt skönt nu när det är så kallt ute. Vem vet, har vi tur så kanske vi har högre tilldelning tills nästa år nu när vi har så satans mycke älg !

Innan jag åkte från byn så var jag och högg en myrtall som vi ska ha ute på altanen. Farsan var även ute på byn imorse för att hugga två julgranar. Han lånade min bil för att kunna ha dem på taket. Men det slutade med att jag lånade Svantes släpvagn och körde hem båda granarna och tallen ; P Nej jag märker att det börjar bli lite onödigt vetande ; P Hur som helst ska jag lägga upp lite bilder.



 

Dessa två bilder visar den nya cd/dvd hyllan och dom två nya vitrinskåpen vi köpte när vi var på Ikea.

     

Dessa fyra bilder visar myrtallen jag högg imorse, fågelbordet, den nya utomhusarmaturen och talgbollar till småfåglarna våra.



Slutligen en bild till dig min älskling, den här är för dig.


Jag älskar dig Lisa !



Kommentarer
Postat av: Hans & Carina

Tack för Gofikat.

2009-10-12 @ 20:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0