Sådär !

Nu har jag läst ut boken jag längtat efter så länge, Insidan av Liam Norberg. Historien om Räven från Hagsätra. Om ungdomsåren tillsammans med Milan. Om framgången i Taekwondo. Alla brotten och framför allt det största värdetransportrånet i Sverige. 930 miljonerskuppen mot Gotabanken den 5 November 1990. Premiären av filmen Sökarna och det svarta pengarna som investerades i filmen. Men även om det tio åriga fängelsestraffet och om hur han under sin sista tid i fängelset blivit kristen.



Det är länge sedan jag skrivit en recension om en bok så det ger jag mig inte på. Men jag tycker att den var värd att läsa. Jag gillar självbiografier och framför allt om en människa vars liv vart händelserikt. Jag kan inte ge ett fullt betyg på den. Men nog kan jag ge 4/5 Toasts som Björn Gustavsson skule ha sagt ; ) Kort och gott en riktigt bra bok ! Nu tänkte jag börja med Snabba Cash och sedan Aldrig fucka upp av Jens Lapidus.


Liam Norberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0