Hemmets lugna vrå

Sitter och tittar runt på internet i tonerna till Ulla Billquist. Älsklingen blev trött så hon gick och la sig. Kvällen har innehållt följande. For till Fanto efter att vi ätit. Lånade några skivor av honom för ett par veckor sedan och nu ville han ha tillbaka dom. Skivorna innehöll en gammal tv-serie som heter Nybyggarland. Har totalt glömt bort att jag lånat dessa skivor. I och med det har jag naturligtvis också glömt bort att titta på dem.

När jag kom till Fanto så bjöd han på kaffe och vi stoppade in första skivan och började titta. Och jag måste säga att det var en riktig höjdarserie, för den som är intresserad av sånt. Det är inspelat kring Vilhelmina och uppåt fjällen. Även Åsele nämns i serien. Han skulle kopiera skivorna åt mig så jag får se hela serien.

Efter visiten hos Fanto så for jag förbi Boak där det också blev kaffe. Vi satt och surrade medan vi såg Stockholm-Arlanda. Så nu sitter jag alltså hemma framför datorn. Och när jag ändå gör det så kan jag ju lika gärna skriva blogg ; ) Ser verkligen fram emot helgen. Ska ha mysigt med min älskade hela helgen, baka pepparkakor m.m =) Blir troligtvis middag med kamrat BOAK på lördagkväll också.

Har börjat på att se filmerna om James Bond. Gillar dessa filmer, endel bättre och en del tycker jag sämre om. Brorsan har bondsamlingen så det perfekt att kunna låna av honom. Av alla jag sett så är min absoluta favorit Moonraker 1979 . Även Älskade Spion 1977 är bra !

 

Samt ett klipp på superskurken Jaws från Moonraker




Lisa, du och jag föralltid =)


Kommentarer
Postat av: Daniel

Kolla in detta då BASE. Raubtier till Umeå! ;)



http://www.folkbladet.nu/?p=160450

2009-11-12 @ 06:05:32
URL: http://blazinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0