Vebacken !

Uppstigning runt åtta imorse för frukost och avfärd mot Yxsjö och Granberget. Jaktlaget skulle skulle klyva upp en vedtrave som vi har haft liggandes bredvid infarten till kojan. Vädret var halvpissigt på förmiddagen för att sedan spricka upp och bli riktigt fint längre fram mot dagen. Ett sågverk och en klyv driven av ett dieselaggregat har gått konstant varm hela dagen. Måste säga att vi har hunnit mycket. Det har i princip sprutat klabbar. Men när klockan blivit fyra så insåg vi att det skulle krävas ett par timmar till för att bort allt. Vi blev tyvärr tvugna att lämna resten. Men några av gubbarna i jaktlaget behövde ved hemma så det kommer att försvinna ändå. Så vi diskade bort lite porslin osm vi använd under dagen. Surrade fast maskinerna och begav oss hemmåt. Vedboden blev smäckfull och det finns även en rejäl hög bredvid hundgården så till hösten ska det eldas utav bara helvete ! ; ) Det blir mer projekt under sommaren. Men det är bara roligt att vara ute och göra något. Och det känns verkligen att man har gjort något idag ! Tog även hem köttet idag. Det blev inte lika bra som förra gången. Jag tror att jag eldade för hårt och alldeles för länge. Provskar i köttet efter ca 4 timmar och det såg fint ur redan då. Men jag ville vara säker. Hursomhelst så ska jag inte röka lika länge nästa gång. Sen ska jag inte låta det hänga över natten. Tror det är själva fan !

Varför inte gårdagens inlägg kom upp när jag tryckt på publicera vet jag inte. Och varför filmerna från tuben jag har lagt upp inte syns vet jag inte heller. Kanske bara är något tillfälligt, för när jag skulle välja ut veckans låt igår och funkade sidan dåligt så det kan vara något sådant. Vad som händer ikväll vet jag inte riktigt, men jag tror att det blir väldigt lungt.






Love you more than everything Leezah !

Kommentarer
Postat av: Anonym

Me love you long time!

2009-05-18 @ 21:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0