Hel dag !

Ber om ursäkt för att det tagit sånn tid innan jag skrivit dagens inlägg, men men. Efter frukost och efter att vi packat in grejjerna i bilen denna morgon så begav vi oss emot Yxsjön. Runt tio så började jag elda i röken.
Det har vart en jätte härlig dag. Soligt och varmt, dock kom det en regnskur på eftermiddagen. Men det slutade lika fort igen. Har eldat på under hela dagen och det gick rätt fort faktiskt. Kollade köttet efter ett par timmar och det var redan klart. Men för säkerhetskull så rökte jag ungefär 7 timmar. Bitarna ska nu ligga tills imorgon. Ska dit med jaktlaget imorgon och klyva ved så det passar ju bra. I övrigt så har gumman sett en bäver idag. Efter att jag och Martin skjutit varsin bäver efter Tunnersjöbäcken för några år sedan så var det som att stammen dog ut. Vilket jag trodde att den hade gjort när jag inte hittatde några nya spår. Men hon såg en idag, vilket är skitbra ! Hade bara haglet med mig idag, som jag naturligtvis fick grämmes över. Men jag gick iaf ner till bäcken när jag fick reda på det ihop om att få se den, men utan resultat. Men jag fick iaf klart för mig att den är aktiv efter bäcken. Den får dock leva till nästa år, säsongen för bäver slutar idag. Hade ju velat fara ut men när ingen av kompisarna har tid så får det vara.
Efter hemkomsten och middagen så blev vi rätt slöa. Kollade ett par minuter på Jönssoligan innan jag somnade. Vaknade för ett tag sedan. Vi ska fara på svängvägen och byta bil. Vi har haft det Svenska Mästerverket idag ; )



Veckans låt blir Lady Gaga - EhEh. Grymt skön låt !



Älskar dig gumman min !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0