Påväg hem

Vi har nu gjort en sista sväng på Ersboda och är påväg hem. Ber om ursäkt för att jag inte skrev något inlägg igår, men vi hade fullt upp. Vi började  dagen med en efterlängtad hotellfrukost. Alltså en sånn här hotellfrukost, den kan man ju ställa iordning hemma om man vill. Inga märkvärdigheter igentligen. Men det är väl med tanke på att det finns så mycket att välja mellan, vilket tar en jävla tid att ställa iordning. Är väl därför det är så eftertraktat och berömd. Efter frukosten så gick vi ut på stan. Gick igenom gallerian och en del andra affärer. Var även in på en bokaffär för att se om jag kunnde hitta någon intressant pocket, men jag hittade inget tyvärr. Eftersom att vo handlade en hel del redan på måndagen så hade vi gjort bort det mesta redan då. Runt halv sju snåret så gick vi på Harrys för att äta. Lisa åt grönsaks inbakad kycklingfilé och jag tog en Biff Rydberg. Hade aldrig provat det tidigare, blev då inte imponerad iallafall. Men det var gott och gick ned, rödvinet var ochkså väldigt smakligt. Vina Maipo : ) Efter att vi fått i oss mat så var vi över till lasarettet och hälsa på Lisa´s mamma som låg där, och hon mådde bara bra. Klockan nio så började filmen som vi skulle se. Män som hatar kvinnor heter den och är efter Stieg Larsson´s roman med samma namn. Svenska filmer utav den sorten brukar sällan vara bra. Men jag måste säga att det är utan tvekan den bästa filmen jag sett någongång. Även LIsa tycker att den var fruktansvärt bra ! Den är verkligen värd att se !


Sista svängen vi gjorde på Ersboda resulterade i ett inköp av ett par jeans, samt en låda Åbro på systembolaget. Känner mig nöjd med mina inköp. Blev inte många men man måste ju tänka på dne ekonomi man har. Är särsklit nöjd över en rengöringsduk som jag köpte på Clas-Ohlsson. Den är för skärmen på laptopen, blev även en burk med rengörings-servetter för tangenbord m.m. Skriver ev. mer senare ikväll. Ska lägga ut dragspelsinslaget också eftersom att det inte blev något inlägg igår.


Brevikspolkan framförd av Rune Broberg



Och Lisa min älskade, Tack för 3 underbara dagar. Jag älskar dig !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0