Jörgen Edman och Polarna !

Japp nu är det helg ! Igår så hade jag Emil på besök. Vi drack kaffe och surrade. Som vanligt så kom vi in på alla minnen från skoltiden. Man har berättat samma historier 1000 ggr men man skrattar lika mycket varje gång. Fy helvete va roligt man hade det då. Skulle ju vara en dröm att få gå om grundskolan ; P Men det är svunna tider.
Hur kvällen ser ut vet jag inte riktigt ännu. Annat än att jag har tvätt-tid klockan 17. Tog lite bilder igår som jag ska dela med mig utav hade jag tänkt.

   

Om ni undrar över rubriken så är Jörgen Edman och Polarna ett dansband. Ni som har sett Repmånad vet nog att vid besöket på stadshotellet i slutet av filmen så uppträder detta band. Dom river av låtarna Eva, Välkommer hem och Väntar vid mitt fönster. Jag måste säga att det är bästa dansbandet jag hört. Det är en satans skillnad på dagens och dåtidens dansband ! Under 70 och 80 talet gjordes det riktig musik, går inte att komma ifrån !
När jag lyssnade på Larz-Kristerz skivan igår så hade dom låten Eva med på skivan, dock en rockigare version. Och då kom jag att tänka på Edman och Polarna. Sökte på tuben och fann en del faktiskt. Därför blir det veckans låt !


Jörgen Edman & Polarna - Välkommen hem
Tyvärr så är det ju ingen video, men det kan man nog itne begära heller. Som ni hör så är det helt underbart.
Skulle vara kanon och ha dessa herrar på skiva !



Love you L !

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vad fint det blev! :) well done!

Aha, men.. har inte du haft de?

2009-03-07 @ 16:13:35
URL: http://svenssonlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0