Blogg på resande fot.

Just nu så sitter jag i bilen påväg till Umeå. Det är första gången jag får uppleva finessen med mobilt bredband. Man har ju sett sonen i Telia reklamen som surfar i bilen påväg på skidsemester. kan han så kan väl jag ! Laddade batteriet till laptopen igår så den skulle vara redo. Man är ju van att signalstyrkan och hastigheten är sisådär. Men nu ligger minsann mätarna på topp !  Vi är tre mil ifrån Freedrika och signalstyrkan är på max och jag surfar med en hastighet på ungefär 5 mbit/s. Maxhastigheten är 7,2 mbit/s, får väl se om jag når målet. Den ökar då sakta men säkert ; P Känns roligt att det någon gång går lite snabbare. Men nu har vi faktiskt hittat åt routern och skall koppla in den någon dag. Får vi börja surfa med vanligt interner. Vi är nu som sagt påväg till Umeå för att vara där ett par dagar. Ännu har jag inte så mycket att berätta eftersom att jag nyss klivit upp i princip.



Kommentarer
Postat av: Jansson

Du ska inte lög till folke. Den kostar ju 12 kr istället för 10 kr.

2009-03-10 @ 15:22:27
URL: http://galvpojkarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0