Ingen öring !

Jag och Robert for ut runt klockan 6 för att se om vi kunde hova in öringen som jag såg tidigare idag. Det lyckades vi naturligtvis inte med. Jag fick en aborre, robert en aborre och en gädda. Inget spår efter öringen, tyvärr. Däremot lyckades jag fasta med ett utav min drag. Slet och ryckte, utan resultat naturligtvis. Blev tvungen att skära av linan för att komma loss. När jag knutit på en ny tafs och kastade ut igen så tog det stopp. Då får jag se till min besvikelse att jag har knappt någon lina kvar. Vi drack en kopp kaffe och begav oss hem. Har iaf spolat på ny lina så vi ska någon kväll framöver igen. Vetskapen om att det går en fin öring och troligtvis flera i samma storlek, om inte ännu större gör mig jävligt sugen på att fara dit flera gånger. Ger mig inte för än jag har den ; P

Nu är älsklingen snart hemma. Vi ska titta på Beck innan vi sover. Får se till att inte vara lika trött imorrnbitti. Är en hektisk vecka det här, mycket att göra ! Men jag gillar när det är lika småstressigt ; ) Nej, jag återkommer imorgon med ett nytt inlägg. Ha det så länge !


Kvällens enda fångst, absolut ingen öring !


Lisa, du är mitt allt. Jag älskar dig nu och föralltid !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0