Snart helg !

Ännu en dags arbete i lägenheten och slutet närmar sig. Lisa har tapetserat klart sovrummet och jag har slipat klart hallen och börjat i andra sovrummet. Satt ju inne med vetskapen om att det skulle bli rejält med slipning där. Så förbannat mycket rester kvar av gamla tapeten. Tur att man har slipmaskinen ; ) Har hunnit klart en vägg idag. Får se hur mycket jag hinner imorgon. Morsan ska komma och tapetsera med mig imorrn. Så det är väl på sin plats att jag hjälper henne. Lisa jobbar imorgon och stannar i Dorotea. Hon kommer hem på lördagsmorgon och har även svärmor med sig. Så vi har arbetskraft att hämta från båda svärmödrarna !
Hinner jag slipa klart andra sovrummet imorrn så kanske vi hinner tapetsera det innan helgens slut. Där är det Easy-up tapeter som gäller, och hur det går med dessa återstår att de ; P

Ska bli riktigt skönt när allt detta är bortgjort. Slipper man hosta slipdamm och duscha flera ggr per dag ; )


Hallen är klar för tapetsering

 


Fondväggen, riktigt trevligt mönster : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0