Onsdag

Dagen började kring halv åtta imorse. For ju som bekant till Lycksele med Robert för att hämta hem hans nya bil. Den var fin faktiskt, riktigt flådig ; ) Det var rätt halt idag så vi körde sakta. Tog sin tid innan vi var i Lycksele. Ska även tillägga att det gick åt en halvtimme för att leta åt spännband också ; P Första anhalten i Lycksele var Mekonomen. Robert skulle hämta några bromsslangar om jag inte minns helt fel. Där köpte vi även nya fräscha spännband. Färden gick mot bilen som vi skulle hämta. Den stog vid garaget hos Assistanskåren, ligger intill Volvo. Vi var tillbaka i Åsele runt tolv.

Jag kom hem, bytte om, åt lunch och for till lägenheten. Fortsatte att slipa inne i köket, höll på tills Lisa kom hem från Dorotea. Det går frammåt, men det är ändå kvar att göra. Vi for upp på färghandeln för att hämta tapeterna som kommit redan igårmorse. Vi fick även nödvändiga tillbehör till tapeterna. Väven jag pratade om igår, var tydligen inge bra för avsett ändamål. Vi skulle använda latexfog istället. Det är nu hämtat ut, och jag har lånat en spruta av farsan. Måste också klämma in att vi fått en ihopfällbar stege av min far som han beställt på färghandeln. Riktigt fin stege faktiskt, tusen tack !

Nu när vi har fått tapeterna så är det bara att se till att slipningen är klar till lördag. Svärmor kommer och ska hjälpa till med tapetseringen. Vi skulle få låna ett tapetbord av farbror också. Så det här blir fina fan innan slutet. Var väl det jag hade att säga förtillfället.



Latexfog, tapetlim, roller och tapeterna. Bara att sätta igång ; )



Den nya stegen


Jag älskar dig mer än något annat Lisa !

Kommentarer
Postat av: Jansson

Hörde på byn att du skulle börja med folkdans. Roligt

2009-01-15 @ 11:55:11
URL: http://galvpojkarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0