Lördagsafton

Det blev en aning sen middag ikväll. Morgan Blå var förbi på kaffe i eftermiddags och var här ett tag. Vi hade bestämt oss att fara till lägenheten en sväng innan vi skulle äta så det blev sent. Det blev iallafall älgkött och potatis, riktigt gott ! Nu diskar älsklingen och jag njuter av Meduza i väntan på att kaffet ska bli klart. Mattias ska ev. komma på kaffe senare. Likaså Martin, han hade problem med bromscylindern på bilen så vi får väl se om han kommer.
Älsklingen jobbar imorgon och ska stanna i Dorotea tills måndag så jag blir ensam : / Hade tänkt att göra bort det mesta i lägenheten imorgon så det är klart när tapeterna kommer till veckan. Vi får väl se hur det går, men jag ska dit iallafall.



Har suttit och lyssnat på Meduza nu ett tag, just nu spelar jag När knugen knullar Silvia. Måste säga att jag älskar hans musik. Kommer aldrig glömma första gången jag hörde hans ljuva toner. Det är många år sen nu, men jag tröttnar aldrig på honom. The leader of Rånk ´n´ Roll ! Tyvärr en underskattad musiker av många. Eddie skrev och sjöng det andra tänker min vågar säga. Använde provoaktiva titlar på sina album och låtar för att slippa göra så mycket reklam, t ex E.Hitler serien. Folk reagerade på titeln och köpte kasetten/skivan p.g.a av det. Utöver all vulgär-rock så har han en annan sida. Musik som kan jämföras med andra kända musikers verk. Kort och gott vår okrönte konung !

Den 16 Januari år 2002, slutar Eddie´s hjärta helt plötsligt att slå.
En rocklegend har tystnat, en epok har tagit slut.
Men musiken lever vidare, ja den dör aldrig ut !
Eddie, Eddie Meduza, jag ska aldrig någonsin glömma dig. Din musik finns kvar här inom mig


Rännhåla Rockers


Errol Eddie Meduza Norstedt. Du finns alltid kvar !






Jag älskar dig mer än allt Lisa ! Du är det bästa som hänt mig. Du är mitt allt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0