Jävlar i min njurtalg !

Ja, jävlar i min njurtalg brukade furir Fransson i 47an Löken filmerna säga. Han använde frasen då något stort var på gång. Och jag måste säga att det går frammåt. Ska börja med att berätta att igår bad jag Jansson göra ett vinkeljärn åt mig som jag skulle ha till sängen eftersom att ett fattades. Det finns naturlgitvis någonstans, nerpackat förstås. Har inte idats leta så jag bad han göra ett nytt åt oss. Efter en problemfri besiktning av Lisas bil idag så ringde jag på galven för att höra om Jansson gjort klar det jag bad honom om. Och visst hade han gjort de !
In på Ica och köpte semlor som tack för arbetet och vidare mot galven. Väl på galven gick vi ut på verkstan för att kontrollera produktionen. Blev riktigt sugen på att galva. Och visst fick jag galva. Det blev ett skeppdopp tillsammans med Boak, riktigt trevligt ; ) Inne i fikarummet så samtalade jag med Henke Trysberg om att jag höll på med tapetseringsbestyr. Berättade också att det är slitsamt med all slipning. Efter visisten på galven så följde jag med honom på verkstan och fick låta hans Excenterslip. Började att slipa med den i hallen. Och helvetes jävla satan så fort och bra det går. En sånn skulle man ha haft från första början ! Men min lycka skulle snart vända.
När klockan blivit halv nio och jag höll på för fullt med att slipa så knackar det på dörren. Det var en utav grannbarnen som inte kunnde sova och bad mig sluta slipa. Fanns inget annat att göra än att låta slipningen vara tills imorgon.

Morsan och Älsklingen har tapetserat medans jag har donat med slipningen. Måste säga att dom gör ett kanonjobb. Älsklingen som inte har vart så pigg på tapetsering tidigare har blivit riktigt duktig. Tror hon skulle kunna göra allt själv ; )
Att morsan är bra på att tapetsera har jag fått höra från alla möjliga håll. Så det visste jag sen tidigare. Ska lägga upp lite bilder så ni ser vad som har tillkommit på projektet. Även veckans dragspels låt ska upp.



Såhär långt han jag innan jag var tvungen att avbryta. Men det går förbannat fort !

 


Sista bilden kan nog framstå som jävligt mysko. Men jag har skrubben som omkläddningsrum förtillfället ; P



Micke Nolervik - En drömmares vals


Älskar dig gumman !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0