Fredag !

Jag och gumman har precis ätit Tacos, blev riktigt slö faktiskt. Tidigare idag har vi beställt tapeter och spacklat. Igår innan vi for hem så skulle vi bestämma vilka tapeter vi skulle ha och beställa dom idag. Vi började inne i köket vilket var väldigt enkelt. Vi har hittat en tapet med tegelmotiv som vi ska ha som en fondvägg. Resten av köket går i grått, ungefär samma gråfärg som fogarna på teglet. Vill igentligen inte berätta för mycket innan det är klart ; ) Hallen var också lätt att bestämma. Sovrummet gick väl hyffsat fort att bestämma.
I lägenheten finns två sovrum, det ena ska vi då ha som sovrum. Och det andra ska Lisa få inreda som hon vill. Där visste hon redan hur hon ville ha det, så det var alltså inga problem. Och jag skulle få bestämma tapeter i tvrummet. Jag tänkte att det är nog fan inte svårt, blir nog lättaste rummet att välja till. Jo tjena ! Det tog tamme fan dyngstopp. Vi pratade om att vi kanske skulle ha en fondvägg, och vi hittade flera tapeter vi skulle kunna ha som fondvägg. Men då ska man ju ha något som passar till den också. Den ansåg vi att vi inte nödvändigtvis behövde ha en fondvägg. Men då hittade vi ingen tapet som vi skulle vilja ha i hela rummet. Då sa vi såhär att vi skulle fråga på färghandeln om dom hade något förslag. Och sen bestämma utefter det. När vi var in idag för att beställa så tog bara någon minut innan vi hittade tapeter som vi ville ha ; ) Dom var t.o.m på rea ! Både jag och älsklingen blev nöjd : ) Felet med boken vi fick är att det är en "standard bok", är inte så märkvärdiga tapeter i den.

Köket.



 


Hall.






Sovrum 1.



 


Tvrum.






Sovrum 2.



 

Ja som ni ser så är det en del kvar att göra. Men jag tycker att vi har hunnit bra mycket, faktiskt. Beklagar att detta inlägg blev så sent publicerat. Skrev inlägget rätt tidigt. Men då bestämmde vi oss för att göra ett ryck till i lägenheten. Det resulterade i att jag väntade med att publicera. Hade inte lagt in bilderna. Ska avsluta detta inlägg nu, lägga in veckans låt och sen ska jag se Terminator ; )


The Errols med låten Runke Ball. The Errols har blivit en utav favoriterna sen vår hjälte och okrönte konung Errol Eddie Meduza Norstedt gick bort. Även Ragger från Norge, känd från Big Brother är med och gästsjunger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0