Onsdag

Började dagen med att fara på svängvägen för att skotta av garagetaket. Hade ju lovat farsan att jag skulle göra de. Måste säga att det var riktigt jävla jobbigt. Är ju inte skottat något alls i vinter, så det var en hel del med andra ord. När jag skyfflat bort all snö på garagetaket så skulle jag ta bort runt fläkten och skorsten ovanpå hustaket. Det gick som hejsan och det var färdigt. Förutom att jag var tvungen att ta bort högen, eller berget kanske jag ska säga, av snö som låg på uppfarten efter att jag skottat uppe på taket. Som tur var så kom gumman precis hem från Dorotea så hon hjälpte mig. Men nu behövs det ju inte skottas nå mer i vinter iallafall, förhoppningsvis ; ) Ska ev. skotta av hustaket någon dag framöver. Och det känns som att det blir ännu jobbigare.

Ikväll så har jag pysslat på hemma. Satt upp en takplafond i hallen samt skruvat fast tamburmajoren. Är väl inte riktigt en tamburmajor heller, men något liknande. Ska skruva upp hatthyllan imorgon, farsan skulle ordna gipsplugg åt mig. Blir fina fan de ! Ska även tillägga att Fanto varit förbi på kaffe ikväll också. Satt och surrade ett tag, han beklagade sig över att bilen hans bara jävlas. Han försökte även sälja den till mig ; P


En riktigt en sådan, men en liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0