Slut på denna vecka

Ja, då var snart denna söndag till ända och en ny vecka ska snart ta sin början. Gårdags kvällen blev framför teven tillsammans med Robert och Sofia. Vi såg en utav filmerna om Irene Huss, riktigt bra filmer faktiskt. Efter mordutredningen som leddes utav Irene Huss så såg vi en film som heter Den osynlige. Som blev sista filmen innan vi gjorde kväll. Denna dag började med två avsnitt av Family Guy, riktigt rolig serie =) Efter det så ringde Robert och hörde om vi skulle fara ut en sväng och fiska. Så blev det, gumman följde dock inte med. Hon är fortfarande förkyld och hon skulle dessutom baka. Vi for ut till Bomsjön, tog en kopp kaffe och packade grejjerna. Tog skotrarna ut på sjön och började fiska. Var inget riktigt höjdar väder precis, men man kunde då vara ute iaf. Fiskelyckan var inte med oss tyvärr, eller jag ska väl nämna att Sofia drog upp 5-6 stycken medans jag och Robert gick bet. Vi kokade kaffe och gjorde några kläm-mackor innan vi begav oss hem.
Vid hemkomsten så stod jag ute på balkongen och hängde upp kläderna för att vädra bort röklukten då Jansson kom förbi med ett startkort till Varpsjönappet. Hade ju beställt ett med honom, men han bjöd på det ! Jansson är en hyvens grabb =) Älsklingen hade gjort lax till middag, och det smakade underbart =) Efter middagen så for vi på svängvägen med en limpa till mamma och pappa. Lisa bakade två Sirapslimpor, som dom fick en. Vi var där ungefär en timme och diskuterade Yxsjö Bygdegårdsförening. Det är tal om att jag ska ta över arbetet som kassör efter farsan, ingen dum idé =) Kanske ska ta över föreningen helt och hålla den vid liv, ordna fester och annat som är gemytligt. Tycker det är viktigt att sådant finns kvar, värnar verkligen om sånt. Tror fan i mig att man verkligen ska göra en insats. Även om byn inte har så många invånare längre så vill jag verkligen att det ska finnas kvar. Morsan försökte även att få in Lisa som sekreterare, ingen dum idé de heller =) Nu har Robert kommit förbi och vi ska se Van Veeteren - Münsters fall.


En gammal felg fungerar utmärkt som eldstad

 


DU är världens bästa flickvän Lisa !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0