Recept

Har skrivit ner utförandet att matlagningen som skedde under gårdagen. Jag pratade ju om att lägga ut reseptet på bloggen så jag tänkte att jag skulle göra ett försök ; ) Eftersom att jag skrivit ner det själv så lär det inte likna ett vanligt recept. Men jag ska försöka göra så gott jag kan, eller iaf så ni förstår ; P Ska meddela redan nu att det är ungefärliga mått. Har ingenting specifikt att gå efter ; )


Kalops

Fyll en kastrull med vatten ett par centimeter upp. Koka upp detta tillsammans med en buljongtärning, 5-6 lagerblad,
 ca 20 svartpepparkorn och lite soya. Mängden vatten och kryddor varierar lite beroende på mängden kött.

Bryn grytbitarna (gärna älgkött) på hög värme tills de får en riktig brunfärg. Kom även ihåg att salta bitarna. Flytta sedan över dessa i en kastrull. Hacka upp en gul lök och fräs den. Lägg hälften av löken i kastrullen och resten i en skål.

Detta ska nu puttra på svag värme tills att köttet är mört. Låt sedan detta vila över natten. Vid servering nästa dag värm då upp detta. Tillsätt resten utav löke och få den tjockare med hjälp av lite redning, smaka ev. av med mera soya.



Ja som ni ser så är det inte så märkvärdigt. Men väldigt gott ! Får ni för er att prova så hör gärna av er så jag får veta hur det gått för er : ) Fungerar det utan att någon åker akut in till sjukstugan så kanske jag kan ge mig på att skriva ner flera recept åt mina kära läsare !

Jag har ju lovat er bilder från min byggnation på svängvägen. Har nu fört över dessa bilder till datorn och tänker lägga ut dem. Någon vidare beskrivning om tillväga gångsättet och syftet med operationen tänker jag inte delge er. Dels skulle det bli krångligt och skapa en massa frågor som jag förmodligen inte skulle kunna besvara på ett förståeligt sätt. Och dels för att jag isf skulle behövt bilder från operationen början.

   

Som ni ser så har jag målat väggen och byggt en trall. Tittar ni på första bilden så ser ni att högerkanten utav trallen inte ser riktigt rak ut. Det är den inte heller. Anledningen till att jag medvetet sågat den sned är för att pajasen som gjutit golvet inte gjort det riktigt. Kanten är sned, därför var jag tvungen att såga trallen sned för att den skulle passa. Vill någon ha en visning av arbetet kan jag tänka mig att ställa upp.




Tack för att du finns. Du betyder så satans jävla mycket och jag vill aldrig någonsin förlora dig. Du gör mig så lycklig och så otroligt glad. Är så jävla stolt över att vara din pojkvän. Ingen kan vara lyckligare än jag är ! Jag ser ett ljus, jag ser en framtid, jag ser lycka och välbehag, jag ser någon jag kommer att älska för all framtid, jag ser någon jag verkligen vill leva med. Jag ser dig Lisa ! Du betyder allt ! Jag älskar dig ♥

// DIN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0