Olustigt väder !

Olustigt väder ja. Det har vart så vamt och fint hela veckan. Och ikväll har det snöat så guds förbannat. Inte så att det har riktigt lagt på backen. Men inte fan vill då jag ha någon snö inte. Låt sommaren komma ! Sen förra inlägget så har vi skruvat upp solskydden ute på balkongen. Resultatet blev riktigt bra måste jag säga. Hur dessa skyddar mot solljuset vet jag inte ännu. Men vi får hoppas på sol imorgon så jag får se hur dom funkar. Skulle även vara trevligt imorrn då vi ska grilla =) Under själva uppsättningen utav dessa solskydd så var det inte utan att man kände sig en aning höjdrädd när man stod på räcket och skruvade. Men nu sitter dom fast och har inte brutit något ! Kanske det låter som att jag gjort allt själv. Men även LisaÄlsklingen var med på projektet.
Grilla imorgon som sagt. Vi har förberett med marinering redan ikväll. Två stycken filéer och även älgkött på upptining som sedan ska marineras. Hur det blir att grilla vet jag inte riktigt. Tror att det kan vara rätt torrt. Men får det dra i marinad ett bra tag och bli mört så smakar det nog ljuvligt sedan. Givetvis har vi paprika som ska grillas, går inte utan paprika ; ) Vi tänkte även slänga ett par majskolvar på gallret. Det blir nog ett trevligt grillparty. Pratade med Baron Bolinder och han skulle komma förbi och grilla han också. Det skulle han naturligtvis göra. Ev. så skulle Uffe hänga på också.
Jag lovade ju ett inlägg senare ikväll och nu har jag skrivit ett så det borde ju vara frid och fröjd ? Ska avrunda nu och fixa med köttet. Ska även hålla min underbara livskamrat och mitt hjärtas fröjd och glädje sällskap framför teven. Rambo börjar snart ; P Lägger upp bilder från grillpartyt imorrn.




Älskar dig hjärtat !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0