Biltur !

Ikväll så har jag och gumman vart ute och åkt bil. Vi lånade konung av svensk landsväg för att vara säkra på att vi skulle ta oss dit vi hade tänkt ; ) Vi har snurrat efter ett gäng skokgsbilvägar. En del är rätt lösa att köra efter, men det är ju den årstiden så. Fyra älgar, en massa tjädrar och en räv var va vi fick se. Rekognoserade även lite inför bäverjakten. Och jag hittade minnsan ett ställe som var utan dess like. Bävern hade varit tamme fan överallt, så jag får nog ta med mig Mattias och fara dit. Vi såg även en fågel under kvällen som jag blev lite osäker över. Ska kolla i fågelboken medans jag skriver detta inlägg så kanske jag kan ge en redogörelse av vad det var för fågel. Vi var kring Yxsjö´n och körde, där var allt sig likt. Precis som vanligt, inga förändringar alls!
Ja någon ornitolog är man ju inte precis, Har kollar i boken nu och den enda jag kan likna den med är Drillsnäppa. Dom är tamme fan identiska. Men jag är inte riktigt säker ändå. Eftersom att vi åker bort i morgon, närmare bestämt till Sollefteå. Så blir det inget bloggskrivande förnst tidigast lördag då vi kommer hem. Tänkte lägga ut dragspelsinslaget för denna tisdag och även ett annat musik inslag som skall vara som veckans låt.



Harry Hussey & Alan Young - Improvised Accordion Jazz Duet



Veckans låt framförs utav mig själv. Videon är från förra årets valborgsfirande.
Vintern rasat



Älskar dig Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0