Tripp till Åsele

Nån gång mitt på dagen så for jag och lillagumman till Åsele. Jag skulle dit och hämta några papper för min stämpling. Vi passade även på att ta med några lådor vi har haft ståendes i köket. Lika bra att börja flytta, underlättar ju bara vid slutskedet. Väl i Åsele så startade jag en laddning med tvätt, bar utemöblerna ner till förrådet. Där jag även passade på att placera om allt rat för att underlätta framkomligheten och ge mer utrymme för kommande saker. Även vaktmästaren var förbi och rengjorde fläktfiltret ovanför spisen samt rengjorde ventilationerna i taket. Ren och frisk luft är viktigt. Inte att förglömma den minskade bakteriehalten i fläktfiltret. Fan lägenheten måste ju ha ökat i värde med flera hundra procent ;P Han sa att han hade glömt bort min lägenhet eftersom att jag aldrig är hemma längre. Men han hade pratat med Jansson idag och fått beskedet om att jag var hemma. Och hur Jansson vet om det har jag ingen aning om. Men med tanke på mitt dåliga minne så är det ju inte omöjligt att jag berättade det för honom igår under ett samtal.
Innan vi åkte tillbaka till Dorotea så for vi förbi morsfars på svängvägen för att äta raggmunkar. Känner mig väldigt nöjd över att jag passade in så precis att vi åt där innan vi for. Tror även att Lisa kände att det passade ypperligt ; )
Man kan ju tycka att jag bara skriver en massa onödigt. Men jag har som mål att hålla min blogg vid liv så jag måste ju skriva om någonting !

Ihelgen har vi tänkt att vara i Åsele. Köra dit lite grejjor och även julpynta. Är väl lite tidigt att göra det redan nu. Men framöver så kommer det finnas så lite tid till sånnt. Nästa helg ska vi ju flytta resterande saker till Åsele och veckan efteråt så är det första advent. Hade även tänkt att hugga en julgran och en tall som jag ska ha ute på balkongen. Planerar att klä den med en ljusslinga och hänga upp mitt fågelbord. Småfåglarna ska också ha mat ! 
Både jag och Lisa kan nog tycka att det är "lite onödigt" att börja med förändringar när vi ändå ska flytta i slutet av Januari. Men båda två vill få det julfint och det blir ju trots allt vårt hem framtills slutet av Januari så det är lika bra att passa på.

Nej nu ska jag avrunda och ge älsklingen en puss hade jag tänkt.
Älskar dig mer än allt min ros !



Kommentarer
Postat av: BV

ÅÅÅÅ, nä gud vad glad jag blir. Min lilla pysselpropp ska komma tillbaka till Åsele. Jag har ju flertalet gånger varit och ringt på men blivit besviken. Puss i Ljumsken

2008-11-19 @ 12:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0