Helgen är till ända !

Hemma i Dorotea igen efter ett par dagar i Åsele. Har vart en kanonbra helg, helt underbar =) Tack så mycket min älskling =) Vi åkte till Åsele på torsdags eftermiddag. Vi var och handlade för att kunna fylla på mitt kylskåp som för förtillfället var tomt ! Väl på affären så hittade Lisagumman sin efterlängtade päronglögg. Framme vid kassan för betalning av varorna visade det sig att det blev inte mindre än 7 flaskor glögg ; ) Varav en flaska vitglögg som jag ville ha. Sen skulle svärmor ha tre flaskor utav den utsökta päronglöggen. Det känns inte som att det är sista gången denna glögg kommer att hamna i kundvagnen när vi är och handlar ; P Verkligen en glögg att rekomendera ! Vart ett glas rödvin sen tog tröttheten över och vi gick och la oss. Kännde mig så satans trött så jag tog förgivet att det inte skulle vara några problem med att sova. Men det var det, slutade med en timme framför tv-spelet innan jag kunnde sova ; )



Flaskan i mitten är den omtalade päronglöggen ; )


Fredagen började med en resa tillbaka till Dorotea. Adam, en utav Lisas bröder skulle komma och bo hos oss ihelgen så vi var och hämtade honom i Dorotea. Innan hemfärd till Åsele så hann vi med att kolla på en utförsäljning som var på MB. Inköpet blev 12 par sportsockar för 100 kr. Ett riktigt lyckat köp ; P Även Älsklingen köpte sig några par sockar med mysiga motiv. Ett besök på sytemet för inköp av fyra Zeunerts Julöl samt en kvarting renat för utspädning av glöggen. En fika på Görans så var vi klara för att åka tillbaka till Åsele. Som jag berättade tidigare så har Lisa lagat sin bil. Men den går fortfarande inte helt smärtfritt vilket vi fick erfara efter en stund. Nytt avgassystem och nya dämpare skulle inte sitta fel som julklapp säger hon ! Den går även ojämt, hackar och blöddrar. Nått fel är det !!!

Framme i Åsele så började vi med att bära in grejjer vi tagit med oss från Dorotea. Lisa började med att julpynta och jag måste säga att det blev fint. Nu ser det ju tamme fan ut som att någon bor i lägenheten. Även Robert som var förbi frammåt kvällen utryckte sig såhär - Ja Basse, de syns ju att du inte bor ensam längre ; )
Lisa gjorde stekt fläskfilé och inbakad potatis till middag och det var riktigt gott. Kvällen fortlöpte framför teven med intag av rött och vitt vin, öl, whiskey samt glögg. Riktigt trevligt !

Lördags förmiddag var det uppstigning runt klockan 10. Vi skulle ut i skogen och hitta en julgran och en myrtall som jag ska ha ute på balkongen för småfåglarna. Vi packade saker som vi skulle ha med oss, gjorde ett stopp på systemet för inköp av mer julöl och sen vidare mot svängvägen. Lånade konung av svensk landsväg. Farsans "brunen", Volvo 245 !! Sen vidare mot Yxsjön och skogen. Efter att ha kört skogsbilväg efter skogsbilväg så hittade vi till slut en gran som vi bestämmde oss för. Även en myrtal blev huggen och fastsurrad på taket. Det började skymma och vi åkte ut på mina jaktmarken, Granberget. Jag såg till min fasa att det har averkats rejällt. Ser tamme fan förjävligt ut, Huvva ! Hade bössan med mig utifall att jag skulle syn på någon fågel. Såg två stycken orrar men dom försvann lika fort som jag fick syn på dem. Kanske ska berätta att det var Lisa som såg dem och inte jag ; P Vi grillade korv och njöt av en brinnande tjärstubbe ett tag, drog iväg några skott med haglet och åkte hem.

Kvällsmaten blev kalopps, riktigt gott. Thomas Jansson var förbi på en öl och en stunds skitprat. Länge sen man såg honom så det var trevligt med besök. När han for så satt vi framför teven resten av kvällen. Såg på ett par filmer och drack öl. Ja, den julölen är verkligen att rekommendera. Har inte köpt den för sista gången.

Zeunerts Julöl. Nr 11354 på Systemet

Slutligen två filmklipp som kan jämföras med Lördagens upptåg. Var inte riktigt så det gick till men nästan ; )







Kommentarer
Postat av: Idamari

Ja, nu behöver jag minsann aldrig fråga hur du mår och vad du gör när man får sådana här uppdateringar på bloggen : )

2008-11-23 @ 14:43:13
URL: http://maire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0