Julen står för dörren

Det märkt att julen är här, iallafall i våran lägenhet. Jag har kapat till och tagit in granen som står i badkaret för avtining. Har hängt ut mat till småfåglarna, talgbollar, frön och nötter. Har även blivit grymt irriterad på att tallen jag har ute på balkongen ramlar ner så fort det blåser. Så jag har nu surrat fast den med snören så den ska stå pall för vad som helst ; ) Lisa håller på med julskinkan, griljerar och in i ugnen. Luktar gott ! Ska provsmaka så fort den är klar. Hon tänker även göra knäck idag. Måste tillägga att det var min tur nu när det gäller att skada sig. Skulle hjälpa Lisa i köket och slant med kniven. Men det är omplåstrat och håller på att läka, förhoppningsvis ! Senare ikväll ska vi pynta granen och njuta av dess utstrålning. Vad som händer ihelgen är ännu oklart, Lisa jobbar iallfall. Tänker lägga upp några bilder som jag tagit idag.


Fågelhuset


Julklappen åt lilljänta. En jacka och pälsskor =)








Del 1 avsnitt 18


Del 2 avsnitt 18


Kommentarer
Postat av: Idamari

Vad mysigt ni verkar ha det. Jag blir avundsjuk på julpyntningen : )

Fina klappar också, det såg varmt och bra ut för lilltjejen. Ha det gott.

2008-12-18 @ 16:21:16
URL: http://maire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0